The Desk appreciates the support of readers who purchase products or services through links on our website. Learn more...

European Union sanctions Arabic-language Russian broadcasters

A still frame from a broadcast on Russia-back news and opinion channel RT.
A still frame from a broadcast on Russia-back news and opinion channel RT. (Image via RT broadcast, Graphic by The Desk)

The European Union (EU) this week imposed fresh sanctions on two broadcast television outlets backed by the Russian government.

The Arabic-language versions of RT (formerly Russia Today) and Sputnik have been added to a list of media outlets sanctioned by the EU following the start of a military conflict against Ukraine that was provoked by the Russian government one year ago.

Sanctions have already been imposed on other RT and Sputnik channels, including versions that broadcast in French and German, as well as broadcasts that were available inside Ukraine following the start of the conflict.

The bans are largely symbolic, as satellite broadcasters have already pulled the Arabic-language feeds of RT and Sputnik from their products.

Get stories like these in your inbox, plus free breaking news alerts on business and policy matters involving media and tech.

Get stories like these in your inbox, plus free breaking news alerts on business and policy matters involving media and tech.

Photo of author

About the Author:

Matthew Keys

Matthew Keys is a nationally-recognized, award-winning journalist who has covered the business of media, technology, radio and television for more than 11 years. He is the publisher of The Desk and contributes to Know Techie, Digital Content Next and StreamTV Insider. He previously worked for Thomson Reuters, the Walt Disney Company, McNaughton Newspapers and Tribune Broadcasting.
Home » News » Industries » Streaming » European Union sanctions Arabic-language Russian broadcasters